zondag 20 september 2015

19 september 2015: Ginkelse Heide

Op deze zaterdag is het altijd weer de herdenking van Market Garden op de Ginkelse Heide met een grote paradropping. In 2014 werd de 70 herdenking geplaagd door slecht weer (zie: Market Garden Herdenking 2014 Ginkelse Heide ). Ook it jaar as het eer erg slecht. Terwijk ik in de auto naar de carpoolplaats reed zag ik al dat het erg mistig was met laaghangende bewolking, dus ik begon al te twijfelen of er nog gesprongen zou worden. Nadat ik de fiets uit de auto had geladen en na een kwartiertje fietsen op de Ginkelse Heide was aangekomen werd daar al aangekondigd dat de ochtendsprong gecancelled was. Om 12.00 uur zou aangekondigd worden of de middagsprong door zou gaan. Helaas zou ik die mee kunnen maken omdat vandaag ook de verjaardag van mijn oudste dochter gevierd zou worden. Dus maar overgeschakeld op plan B. Dat was dus geocachen. Op de Ginkelse Heide begon de Ginkelse Fietscache. Dat leek me een leuke om de ochtend door te komen. Ik sprong dus weer op de fiets om het rondje te doen. Het was erg leuk om te doen, al was het met een zware fototas wel zweten in de klamme lucht. De waypoints waren goed te vinden en het was een erg mooie route. Helaas was het weer te slecht om mooie foto's te maken, maar dat had ik al eerder deze maand gedaan op de Reemster Heide (zie: Bloeiende Heide ). Op de terugweg vanaf Otterlo was het even flink puzzelen omdat ik daar de route wilde combineren met etappe 8 van Dwars door Gelderland. Het is gelukt en zo kon ik uiteindelijk het eindcoordinaat van de Ginkelse Fietscache uitrekenen. Deze cache werd na even zoeken gevonden. Daarna maar weer terug naar de auto waarbij ik een uitstapje maakte om Dwars door Gelderland te loggen. Daarna maar weer snel terug naar Veenendaal voor het verjaardagsfest van mijn dochter. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten