maandag 28 maart 2016

18 maart 2016: Duiven, Doesburg en Velp

Na een Marktplaats deal in Duiven greep ik even de mogelijkheid aan om wat caches in de omgeving te doen. Vlak bij het adres waar ik moest zijn lag Top 100 White Rabbit. Dus daar eerst maar heen gereden. De leuk gemaakte cache was snel gevonden en gelogd.
Omdat ik de gemeente Doesburg nog op de kaart wilde zetten met een cache ging ik daar ook even heen. Ik had de voor deze mosterdstad toepasselijke mysteriecache "Viking 6 Mosterd" thuis al een tijdje klaar liggen en nu was ik dus mooi in de buurt om hem te loggen. Ik parkeerde mijn auto en na een kleine wandeling stond ik op het coordinaat waar flink gesnoeid was. Ik vreesde dus het ergste voor de cache, maar gelukkig lag deze nog mooi op zijn oorspronkelijke plek. Nu was het weer tijd om naar Veenendaal te rijden. De Tomtom stuurde mij via de A348, dus ik besloot om de rest van de Bekenserie bij Velp te doen. Hier was ik al eerder geweest om er een paar uit deze serie te doen 
(zie Bekenserie 1 en Bekenserie 2). Ik moest er nog drie en de bonus, dus een mooie gelegenheid om hier op af te gaan. Helaas had ik niet alle bonusgetallen bij me, dus thuis maar het coordinaat hiervan uitrekenen en later nog eens terugkomen. De eerste was nr. 5 uit de serie, "De Laan van Biljoen". Deze voelde zich volgens de hint als een vis in het water en dat bleek te kloppen. Na het loggen ging ik verder naar nr. 4 uit de serie bij. Deze werd ook vlot gevonden en ondanks dat het boekje vrijwel leeg was was deze toch erg vochtig geworden, dus daarvan maar even melding gemaakt naar de CO. Hierna moest ik nr. 8 in Velp Zuid nog. Bij het betreffende bankje was het net als de vorige keer dat ik hier was erg druk, dus maar weer weggegaan. Thuisgekomen ben ik even met alle bonusgetallen gaan stoeien in de formule en voor nr. 8 een aanname gedaan. Na even proberen had ik een coordinaat dat me logisch leek en dat even door de checker gehaald die al snel aangaf dt ik goed zat. De bonus staat nu met het goede coordinaat opgeslagen en als ik weer in de buurt ben zal ik deze eens gaan loggen. Molletje83 bednakt voor deze mooie serie caches op de rand van de Veluwe. 
's Avonds was mijn fitnessavond en daarna had ik gelijk de gelegenheid om de nieuwe mysterie van Blauwkous in Veenendaal te loggen, zodat ook dit puntje in Veenendaal weer weg is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten